piira

Alla inlägg under september 2013

Av Ellen - 17 september 2013 12:47

Av Ellen - 17 september 2013 08:15

Som kanske många vet så har Disney stjärnan Miley Cyrus bytt stil från vanlig lite försiktig liten tjej till att ha lite mer naken klädsel, kort hår och knall röda läppar. Många har stört sig och tyckt mycket illa om henne på grund av hennes stil och hennes nya musik videor. Jag har dock inte haft någon speciell åsikt om detta och sen när jag kollade in på Keelas blogg så såg jag att hon hade skrivit om just detta så jag tänkte "varför gör inte jag också det?" :)

För om man kollar på t.ex lady gaga så bryr sig ingen ett dugg ifall hon går runt i en snäck bh och ett par stringtrosor, men nu när Miley är naken i en video så måste alla bli helt galna! Men hon visar ju inte äns "de privata" kropps delarna! Och det är ju inte direkt hon som var den första med att visa sig naken i en video direkt! Men det bryr sig ingen om utan alla ska bara trycka ner henne för att hon bytt stil! Jag tycker det är rätt starkt av henne att våga byta stil till denna eftersom alla värkar hata det så mycket. Men liksom, varför hata när man kan gilla? Om hon gillar det hon har och den stilen hon har så får hon väll göra det :D eller hur?

Jag tycker ni borde läsa Keelas inlägg om detta också :) http://fames.se/keela/ <-- klicka

(Bild från google)

Av Ellen - 16 september 2013 17:08

Ni måste ursäkta min dåliga update, men jag försöker fortfarande komma in i det efter min långa blogg paus! Inte det lättaste ;) men jag försöker!

Asså GUD! Är det bara jag som verkligen ÄLSKAR nät det regnar? :D alla verkar avsky regn men jag tycker det är både mysigt och roligt med regn :) så jag blev nästan lite besviken när jag såg att det spöregnade när jag satt i bussen på väg hem. Jag ville ju bara ut och leka i det härliga regnet :D haha!

Och nu börjar ju hösten komma också :D så grymt mysigt!! Hösten måste nog vara en av de mysigaste årstiderna som finns <3 och eftersom hösten är här så är det ju snart halloween också!! Woop woop!! Halloween är så grymt roligt :D
Undra vad jag ska klä ut mig till i år ;) MOHAHAHAHHA! Haha driver ;)

Vad gillar du med hösten och vad Ka du klä ut dig till på halloween? :)

Av Ellen - 13 september 2013 18:30

Av Ellen - 13 september 2013 15:17

Random bilder från idag

Av Ellen - 12 september 2013 22:10

.

Så sjukt bra dag det har vart idag! Det kom en författar och pratade med oss idag. Hon pratade om sin tuffa uppväxt och om att väven fast hon hade det svårt och jobbigt i början så måste inte det betyda att inget bra skulle kunna hända senare i livet. Det var jätte intressant och jag som blogg intresserad fick mycket pepp och inspiration av detta ^^ Och eftersom hennes dotter går i min klass så gjorde hon detta gratis. HUR BRA?? Vanligtvis kostar det en slant för att höra hennes föreläsningar ;) hon var jätte bra!

Inatt hade jag en hemskt äcklig dröm!! Ush! Men det var jätte konstigt för drömmen var som att man kollade på en film, så jag var inte med och kunde påverka ett dugg i det som hände! Jätte konstigt, det har aldrig hänt förut. Iallafall. Så här var det, man såg först en liten pojke i sex års åldern kanske som stod i ett rum helt ensam. Han gick sedan till lampknappen vid sängen och släckte, och i precis samma sekund som han släckte lyste det vid en liten stol på andra sidan sängen och där att en liknande pojke (läs: nästan dock liknande) med en nalle i knät och stirrade läskigt på honom. Jätte äckligt! Mer än så kommer jag Inte ihåg. Visst det kanske inte låter så läskigt men jag lovar det var det.

Och när vi ändå är inne på drömmar så kom jag på och tänka på en sak som jag läste i en av mina favorit bloggar där hon hade skrivit om sina framtids/karriärs drömmar :) så jag hade tänkt att skriva några av mina framtids drömmar och om vad jag skulle vilja testa på eller göra. Jag är en sån som har TUSEN och åter TUSEN saker jag vill kunna, testa eller göra någon gång i livet men eftersom om jag skulle skriva ner alla mina drömma så skulle detta inlägg bli jätte långt så jag skriver några stycken istället ;)

1. Jag har länge velat animera kortfilmer/långfilmer som pixar gör. Eller jobba på just pixar någon gång!
2. Jag vill kunna jonglera med tre bollar samtidigt! Jag SKA KLARA DET!!
3. Jag vill göra en jorden runt resa till t.ex Austrailen, Afrika, USA! Brasilien, Japan och Kina.
4. Jag vill jobba med musik och skriva musik och hur kul skulle det inte va att ha det som jobb? :D
5. Jag skulle vilja vara med i en film.
6. Jag skulle vilja jobba på ett panda uppfödnings center och krama massa super söta små svart vita gulle-björnar ^^ AAAW!! <33
7. Jag vill få en stor välbesökt blogg :)

Men vem vet! Någon gång kanske något av detta blir till verklighet :D Det gäller bara att tro på sig själv och göra det! För man kan inte tro att ens drömmar ska kunna uppfylla sig själva, man måste kämpa, kämpa länge och hålla humöret uppe! Man kommer klara det till slut om man verkligen tror.

Vad har du för drömmar? Och lycka till med att göra dom till verklighet! Xoxo Ellen

Av Ellen - 11 september 2013 08:23

Jag läser fyra bloggar som har ett blogg crew som vill hjälpa till och sprida glädje i bloggvärlden. Jag har skrivit om dom förr men jag länkar dom här också :)
Moa : www.epicfaiil.se
Caty: www.caty.nu
Johanna: www.johannabloggar.se
Keela: www.fames.se/keela

Haha! Vet inte! Dock så har jag inga planer med att tatuera mig alls men vem vet! Någon gång kanske det händer. Iallafall OM jag skulle så skulle jag väll tatuera saker som jag tycker om och respekterar mig ;) men vad vet jag inte kanske något med musik, färger och söta cupcakes, grisar eller pandor :D vet inte! Och var? Huuum... Någonstans där den inte syns jätte mycket typ som på sidan av ryggen eller inner sidan av ena armen typ :) och hälst inte så stort ;) men vad vet jag xD haha!

Det var alla frågorna jag fick ;) tack för frågorna och så hörs vi! Hoppas ni fick ett bra svar på dom :) kram Ellen

Presentation


Halloj♥
Jag heter Ellen och är en glad, 15 årig tjej som gillar allt från mini-grisar, zombies, leende människor och GOODIS♥ Mums Mums!

Jag älskar att svara på frågor så ställ gärna någon om ni har några. Kram♥

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Behöver eran hjälp! Tycker ni min nya bloggdesign ska vara i färgerna...
 Blå, ljusgrå och rosa?
 Grön och blå?
 rosa och röd?
 lila, blå och gul?

Kategorier

Arkiv

♥Gästbok♥


Ovido - Quiz & Flashcards