piira

Direktlänk till inlägg 23 juli 2014

om mig nr 3

Av Ellen - 23 juli 2014 15:15

    

Nu var vi här igen! Tredje "Om mig" eller "Snabba fakta om mig" eller vad jag nu ska kalla det! Har nog skrivit olika varje gång haha! Jaja! Nu kör vi iallafall♥ 


1. Jag är tillsammans med nog världens finaste Marcus och har nu varit det i 5 månader :D♥

En liten rolig grej som hände när jag berättade om honom för Klara och Nellie (mina bästisar) för första gången var att Klara uppfattade hans namn helt fel så hon trodde han hette något i stil med Marcows, Marc, eller Marcous (hon utalade hans namn så alltså). Och min reaktion till det var bara en stor *facepalm* och en stor suck! Och så förklarade jag att han utalas exakt som ett vanligt "Markus" fast att han stavas med  bara. Haha! Knasig kompis ju! xD


2. När jag var yngre, runt tolv kanske, så hade jag rätt så dåligt självförtroende. Jag tyckte att jag var rätt ful och letade oftast bara en massa fel på mig sjäv. Jag kände tillexempel att jag hade stora öron, för lång näsa osv. Och det mådde jag ju såklart inte speciellt bra av. Jag berättade aldrig för någon annan om hur jag kände utan jag höll det mest för mig själv. Sen i början av 6:an så hittade jag ett gäng bloggare som bloggade om att man inte ska bry sig om alla normer och "skönhets-regler" som att vara snygg, smal, och lång. För Det är bara helt fel!


De inspirerade mig till att se mig och acceptera mig som den jag är och hur jag faktiskt ser ut och vara nöjd med mitt utseende. För liksom, det är såhär jag ser ut! Jag lärde mig att det var bättre att acceptera mig själv som den jag är och bara vara mig själv. Så idag kan jag kolla mig i spegeln och ändå känna "Jo, men jag är väll rätt fin ändå! :)" och hitta saker som jag gillar med mig sälv istället för att hitta fel. Tillexempel så har jag börjat gilla mina ögon lite nu :) Tycker ändå att de är rätt fina.


Och idag så vet jag MÅNGA hur fina och vackra personer som helst som trycker ner sig själva och bara letar fel. Det tycker jag är jätte synd för dom förstår inte hur fina dom faktiskt är. Och det är det här som jag skulle vilja finnas lite inslag om här i bloggen :D Lite pepp bilder och inspirerande inlägg om hur man kan göra för att vända på "pannkakan" av dåliga och negativa tankar till den bra och posetiva sidan av dig själv :) 


3. Tre saker som jag är rädd för: 


* Dockor. Speciellt porslinsdockor! Ush och fy! 


* Att åka slänggungor! De känns så opålitliga eftersom man bara hänger i kedjor och de känns som de kommer gå sönder haha! Men jag försöker att komma över den rädslan nu dock. Har tvingat mig själv att åka lilla slänggungan på grönalund två gånger nu. Det var däremot inte speciellt kul för jag satt bredvid Noah då i en dubbelgunga och han höll på och skakade hela gungan och viftade på benen för han tyckte det var kul att skrämma upp mig... Den muppen! Haha!


* Jag kan vara jätte rädd för mörker om jag är utomhus och det är sent. Känns oftast som att det ska komma någon och hoppa på mig haha! Men ibland tycker jag bara dte är mysigt att vara ute i mörkret ifall jag är med någon jag känner att jag litar på eller om jag har så kul så att jag inte tänker på läskiga mördare ute i skogen haha xD 

 

Det var allt för den här gången ;) kram♥




   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - 25 september 2015 19:04

Hej hej! Just nu sitter jag på ett tåg med mamma påväg till Borås för att hälsa på Sofie då hon flyttade i början av höstterminen för att plugga. Ska bli super kul att få träffa henne igen, saknar henne massor ...

Av Ellen - 9 augusti 2015 14:49

Sommar, Sol och Stranden                     

Av Ellen - 5 juli 2015 22:17


  Hej Hej!  Puh, den här värmen alltså...      Jag gillar sommar jätte mycket, MEN... när så fort värmen kommer är det som att min kropp freakar ur och inte riktigt vet var den ska ta vägen och i princip sprutar svätt i panik för hopp om att...

Av Ellen - 1 maj 2015 11:32

        Prenumerera på kanalen HÄÄR 

Av Ellen - 26 april 2015 21:11

      PIZZA CHALLENGEE!! :D  ... eller snarare :/  Jag och Nicol träffades idag för en eftermiddag med pizza baknade och video filmande till kanalen. Videon kommer upp någon gång under veckan så håll utkik. Jag har aldrig gjort den här challeng...

Presentation


Halloj♥
Jag heter Ellen och är en glad, 15 årig tjej som gillar allt från mini-grisar, zombies, leende människor och GOODIS♥ Mums Mums!

Jag älskar att svara på frågor så ställ gärna någon om ni har några. Kram♥

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Behöver eran hjälp! Tycker ni min nya bloggdesign ska vara i färgerna...
 Blå, ljusgrå och rosa?
 Grön och blå?
 rosa och röd?
 lila, blå och gul?

Kategorier

Arkiv

♥Gästbok♥


Skapa flashcards