piira

Inlägg publicerade under kategorin BLANDAAAAT :D♥

Av Ellen - 18 juli 2014 10:45

     

bilder från weheartit

Av Ellen - 17 juli 2014 15:30

   

Hej hej♥ 

Jag såg en film för några dagar sedan som heter The Vow eller Älska mig igen.

Det är en film som är baserad på en sann historia om ett par som råkar ut för en bilolycka. Tjejen var inte fastspänd med bälte under olyckan så hon skadas och tappar halva hennes minne. Hela den tiden hon och hennes man vart med varandra är helt borta. 


Filmen är verkligen jätte fin och jag blev alldeles rörd. och just att det här har hänt på riktigt gör historien nästan ännu finare. Den här filmen rekomenderar jag stark :) 

 


Av Ellen - 15 juli 2014 13:47

     

Hej♥ 

Har vart trött på min header LÄNGE nu så jag kände att nu var det minst sagt dags att göra lite ändringar :) 

Jag själv tycker att den blev mycket bättre nu än den tidigare designen och jag hoppas ni också tycker den nya blev mycket bättre ;) 


Kram♥

Av Ellen - 29 juni 2014 14:15

               

Av Ellen - 29 juni 2014 13:30

         

Här är några av de bilderna jag tog i Gamla stan med konfa gruppen :)

Av Ellen - 29 juni 2014 11:12

           

Kram på er♥

Av Ellen - 26 juni 2014 09:09

Och jag kan inte riktigt säga att jag förlåter dig riktigt eftersom du både skrivit hat och kallat mig hora och sånt och dela för att du har hotat med att skriva min adress och sen säga att du kommer spåra upp mig. Det tycker jag såklart är jobbigt! Men jag kan ändå känna att jag förstår hur du känner dig. Jag förstår att du har det jobbigt och inte mår bra alls men jag vill att du ska förstå att ta ut det på någon som du inte känner och som inte alls har gjort något mot dig är inte alls okej! Jag är inte arg på dig eller något sånt för som sagt så tar inte jag illa upp sånt som hatkommentarer men bara för det så betyder det inte att det är okej. För jag är verkligen mot allt som har med mobbning och hat på internet att göra. Så därför är jag även rätt glad över att du skrev det här just till mig eftersom jag inte alls tar åt mig så att du inte hade skrivit till någon som skulle mått dåligt över att få höra allt det här.

Men jag uppskattar att du bad om ursäkt och berättade om att du mår dåligt och det är därför du skrev allt det. Men du måste ändå förstå att det inte alls är okej att skriva hat till andra via nätet. Det är absolut inte okej att de som mobbar dig gör som de gör heller! Men det du nu gjort är lika allvarligt som mobbing i verkligheten också.

Men jag vill bara säga att jag är verkligen inte arg eller ledsen över att du gjort det här men däremot är jag lite besviken för du kunde ha försökt söka hjälp hos någon du litar på som kunde hjälpa dig med din situation. Om jag var du så skulle jag försöka prata med en vuxen eller en annan person som tillexempel en förälder, kusin eller liknande som du kan få prata ut med och sen skulle jag även ha försökt komma fram till en lösning till ditt problem med alla dessa mobbare. Kanske be någon ringa deras föräldrar så att de kan få veta vad deras barn håller på med, eller kanske anmäla till polisen ifall det är något riktigt allvarligt de håller på med. För mobbning på vare sig internet eller i verkligheten är absolut inte okej! Det är bara så sjukt dumt och borde tas mer seriöst av både polis, skola och samhället! Mobbning ska inte få finnas.

Jag hoppas att du som skrev just det här tänker efter nästa gång du mår dåligt att försöka ta ut din ilska på andra sätt än på andra via internet.
Du skulle kunna försöka göra saker du gillar som t.ex brukar jag rita all min ilska eller sorg ner i papper. Eller så kan man skriva ner allt man är sur eller arg på i en bok. Eller så försöker du prata ut all din ilska och allt du är arg och ledsen över med en person du litar på. Va stark bara och lova att du inte skadar dig som jag vet att många gör när de mår dåligt! Det är inte en bra grej. Det finns så mycket annat man kan göra istället för att skada sig själv eller göra dumma saker som att offra sitt liv! Va stark nu!

Jag har även tänkt att jag kanske ska försöka fixa en grej här till bloggen där jag kan "hjälpa till" och "finnas" för de som vill prata ut om något de tycker är jobbigt. Typ något speciellt kik konto, mail eller liknande. Vi får se om det skulle uppskattas! För jag gillar att hjälpa till och gillar inte när folk mår dåligt så jag vill försöka hjälpa till på något sett :)

Hoppas ni alla har det bra nu! Och jag hoppas du som har det jobbigt får det så snart som möjligt <3
Kram allihop :)

(Varför jag inte bloggat på ett tag är för att min dator är trasig så jag fick skriva det här via mobilen för jag kände att det här var rätt viktigt att få ut och jag ville verkligen ta upp det här så mobilen fick bli sista utvägen ;) haha!)

Av Ellen - 31 maj 2014 19:53

   


Presentation


Halloj♥
Jag heter Ellen och är en glad, 15 årig tjej som gillar allt från mini-grisar, zombies, leende människor och GOODIS♥ Mums Mums!

Jag älskar att svara på frågor så ställ gärna någon om ni har några. Kram♥

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Behöver eran hjälp! Tycker ni min nya bloggdesign ska vara i färgerna...
 Blå, ljusgrå och rosa?
 Grön och blå?
 rosa och röd?
 lila, blå och gul?

Kategorier

Arkiv

♥Gästbok♥


Ovido - Quiz & Flashcards