piira

Inlägg publicerade under kategorin ♥Mitt Liv♥

Av Ellen - 16 april 2014 13:13

                      

 

   

Nu är jag hemma igen! Äntligen♥ 


Riga var jätte fint. När båten hade stannat i Lettland hoppade vi av och tog första bästa spårvagn in till den gamlastaden där. Det var fullt av vackra bygnader, sina statyer och söta cafeer. Vi gick till ett litet mysigt cafe´ som hette Caif Cafe där jag drack en capuccino med lite kak-smak i. Mums Mums♥ 

Men nu är vi iallafall äntligen tillbaka i sverige och gud vad varmt det är idag. Så skönt!


Ikväll ska jag möta Klara en stund för att fixa lite med våran super-prestent till Nellie som ska ha fest senare ikväll eftersom hon fyllde år för några veckor sedan. (1 April)  Det kommer säkert bli jätte kul! Jag har inte träffat Nellie på jätte länge så jag längtar redan till ikväll! Pepp! 

 

Vad gör ni idag?♥


Av Ellen - 14 april 2014 14:50

Bilden åter använder jag från förra gången jag åkte iväg på en båtresa.

Hej Vänner!
Alldeles strax ska jag och familjen iväg och åka båt till Riga. Vi kommer att komma hem på onsdag förmiddag så tills dess kommer det nog vara mest tidsinställda inlägg så ni vet. Men jag tar med mig kameran så ni kommer få bilder från resan sen när jag kommit hem igen :)

Nu måste jag ta och packa! Kan ju inte åka iväg utan någon packning, det går ju inte. Kram på er!

Av Ellen - 13 april 2014 23:12

Runt halv tolv i morse åkte jag, mamma och Alice iväg till Alice ridskola där jag och mamma passade på att springa på ett spring/gång spår som fanns där i närheten medan Alice var och red. Vi sprang ca 4 km och åkte sedan hem när Alice var färdig.
Sen tog jag en snabb dusch och åkte sedan iväg till Farsta centrum där jag mötte upp Klara där vi handlade lite grejer. På busstationen i Farsta träffade vi Daniel och Daniel som går i Klaras klass och åkte hem tillsammans med dom på bussen, sen skildes vi åt och jag gick hem.
Resten av dagen har jag mest bara tagit det lugnt och inte gjort speciellt mycket faktiskt. skönt!

imorgon finns det fler äventyr som väntar som ni kommer få höra mer om då. Godnatt allihopa!

Av Ellen - 12 april 2014 11:30

 

♥Våra skor innan vi hoppat n i minibussarna ner till Västervik! Pepp.

 

Nu har vi precis kommit fram och det kryllar av folk utanför dörren. Det är just här pirret i magen böjat smyga sig fram, haha!

 

Kaos med alla saker, kameror och kläder som ligger överallt! Haha, Härligt :) 

 

Jag och Cornelia fjantar oss i spegeln när de andra sminkar sig och fixar hår.

 

Jag och Mathilda har det sjukt kul på scenen! Mäktig känsla. Vi hade det fett allihop! Fick även dansa som en mens-droppe till en annan tjejs låt. sjukt kul! Har aldrig vart en mens-droppe tidigare, märklig upplevelse haha!

 

Fick träffa och dela loge med Medina innan de skulle upp på scenen. Härliga grabbar det där :D

 

Medina levererar!

 

Kom två jätte söta tjejer och hälsade på oss och sa att vi var duktiga, Kärlek till er!♥

   

Nu var det dags att packa ihop våra grejer och åke hem igen. Sen blev det singalong i minibussarna påväg hem. 


Det här har seriöst var något av det sjukaste och mest roliga jag gjort på jätte länge!! Caty, våran Hiphop Mama, är så värd all kärlek som hjälpt mig och många andra något så grymt och har utvecklat och hjälpt mig i hiphopen och gett oss chansen att få skriva och göra hiphop och hjälper oss med att få göra såna här saker som spelningar osv. Tack finaste Caty för allt! Det är helt stört vad kul jag haft♥ 





Av Ellen - 3 april 2014 17:15

 

♥Hej hej vänner! Hur mår ni?♥ 

Idag har vart en så grymt bra dag. Hela dagen har bara vart så sjukt pepp! Pepp pepp!

Vi hade teater repition i skolan hela dagen idag som vi brukar på torsdagar, och idag var det första gången vi körde utan manus. Det gick väldigt bra faktiskt och jag kunde de flesta replikerna utantill vilket var skönt.Det var verkligen jätte kul att se hur alla har utvecklats i sina roller och hur alla vågar mer nu än i början av repitionerna. 

Det vart en hel del skratt idag också! Haha! Vi hade verkligen jätte kul. 

Jag hade tänkt att jag någon gång ska försöka fota lite bakom scenen och under repitionerna innan premiären och kanske under själva showerna. Vad tror ni om det? :) 

 

Nu ska jag ta och göra lite läxor och skolarbeten innan middagen så att jag har det avklarat. Kram på er♥


Vad har ni gjort idag?♥ 


Av Ellen - 1 april 2014 23:57

April, april alla levande varelser där ute!

Idag är det första april och jag hade tänkt att jag skulle busa till det lite här hemma innan jag åkte till skolan imorse men, nej, så blev det inte alls! Och vet ni varför?!
Jo för att jag läste av klockan helt fel och trodde att jag var jätte försenad till bussen så jag fick klä på mig, borsta tänderna, kleta på lite mascara, hitta idrottskläder, duscha och packa väskan på ca 20-15 minuter. Det vart nog rekord snabb duschning idag också på bara ca 2 minuter haha! Så stressad ju!
Jag sprang allt vad jag hade till bussenhållsplatsen för att vara säker på att jag inte skulle missa bussen som skulle komma efter och skrev lite snabbt till Nicol så att hon skulle veta varför jag skulle vara sen. Men det visade sig ju sen att jag inte alls var ett dugg försenad utan tvärt om faktiskt. Jag var nästan 40 minuter för tidig så jag vände om och gick tillbaka hem igen. Knasigt!

Man skulle nästan kunna säga att min hjärna spelade mig ett litet April spratt nu på morgonen, haha. Så tokigt det kan bli ibland!

Nu tänkt att gå och lägga mig och sova alldeles stax så att jag orkar med dagen imorgon också! Och förlåt för det jätte dåliga bloggandet på sistone men jag har verkligen inte orkat eller haft lust med bloggen alls, men nu är jag igång igen. Kram på er

Av Ellen - 26 mars 2014 15:39

Hej vänner! Det var en stund sedan sist. Hur mår ni?
Jag har nyss hoppat på pendeltåget på väg mot hiphopfabriken igen och lyssnar på Organismen. Åh som jag längtat efter vår lilla fabrik! :D min vers är klar nu så jag hoppas på att studion vill jobba med oss idag eftersom den inte ville fungera förra veckan.
Nu ska jag ta och läsa igenom versen några gånger till så hörs vi sen! Ha det bra och ta hand om er nu. Kram

Här får ni en bild på en semla jag åt för några månader sedan så länge ;)

Av Ellen - 20 mars 2014 16:38

     

♥Hej Vänner♥

Igår var jag på Hiphop fabriken som vanligt och skrev låtar, rappade och hängde ne hel del i studion och myste.

Dock så krånglade det till sig i studion och vi fick inte fram något ljud vilket var synd eftersom det var tänkt att vi skulle spela in men det får helt enkelt vänta till nästa vecka. Längtar redan! Pepp! 


Idag där emot har jag vart i skolan hela dagen och haft teater rep inför våran musikal som vi sätter upp i april. Det är en "Nyare" verision av "Treton dags afton" skriven av Shakespeare. Efter skolan gick jag, Nicol och Andrea till centrum för att kolla in en helt ny öppnad butik som tydligen skulle ha en hel del jätte söta grejer. Och ja, det hade dom! Det fanns massa coola smycken, jätte söta mobil skal och helt fantastiskt snygga hörlurar♥ Jag ska lugnt gå in dit någon gång och köpa mig lite grejer där ifrån, Mohahha! :D 


Nu hade jag tänkt att gosa ner mig i sängen med lite musik och göra lite läxor innan middagen så att jag blir färdig med allt innan kvällen sen. 

Kram på er så länge♥


Presentation


Halloj♥
Jag heter Ellen och är en glad, 15 årig tjej som gillar allt från mini-grisar, zombies, leende människor och GOODIS♥ Mums Mums!

Jag älskar att svara på frågor så ställ gärna någon om ni har några. Kram♥

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Behöver eran hjälp! Tycker ni min nya bloggdesign ska vara i färgerna...
 Blå, ljusgrå och rosa?
 Grön och blå?
 rosa och röd?
 lila, blå och gul?

Kategorier

Arkiv

♥Gästbok♥


Ovido - Quiz & Flashcards