piira

Inlägg publicerade under kategorin ♥Mitt Liv♥

Av Ellen - 28 februari 2014 23:44

Åh! Roligaste dagen på länge! En hel dag med tre jätte fina personer, rolig musik och bara en massa målande.

Vi har haft flexibla sportlov i vår skola så man fick välja en vecka som passade en själv mellan vecka 6-12 och då hade jag vecka 6 så nu vecka 9 har skolan vart nästan helt tom! Vi har vart runt 27 elever hela veckan och vi var bara fyra stycken i från min klass :D Det har både vart skönt och lite tråkigt när det inte hände så mycket men just idag var dagen helt enkelt perfekt!

Haha! I våran klass så har vi haft som ett litet projekt i bilden att vi skulle få måla en bild (och gissa vems skiss det var vi valde att använda?! MIN! Mohahahaha!) på en vägg i skolan. Och nu när det bara var Jag, Marcus, Nicol och Amanda i från våran klass där så tyckte Sari, våran bild lärare, att vi kunde få göra den. Så vi har målat hela dagen idag! Från klockan 9.30 till 15.45 ungefär haha :D

Den här dagen har vart så grymt inspirerande, rolig och helt underbar så det går knabbt att sätta ord på den haha! Helt perfekt helt enkelt ;) vad har ni gjort idag? Kram på er.

Av Ellen - 27 februari 2014 18:55

 

Hej Kompisar♥ Jag såg en video för några dagar sedan på youtube som fick mig bli så sjukt inspirerad och ville lära mig att göra samma sak. Det är en tjej som gör teknade videos till ljudet av sina favorit youtubare och tolkar deras röster och gör om dom till roliga videos. Hennes videos är välarbetade och jätte roliga! Jag har prenumerarat på henne i några månader nu och hon är verkligen så underbart kreativ och duktig på det hon gör. Videon som jag såg för några dagar sedan är samma som är här nedanför. Där visar hon exakt hur hon gör när hon gör sina videos och så fort jag såg den så kände jag "Det här ska jag lära mig!" och det ska jag!♥ Det tar säkert jätte lång tid att lära sig och vänja sig vid att rita på plattan istället för direkt med musen som jag gjort tidigare men jag ska försöka :D Önska mig lycka till haha♥ Ni borde verkligen kolla in den här videon och hennes kanal, hon är verkligen begåvad♥ kram! 

 

 

 

Av Ellen - 22 februari 2014 15:04

 

   

Vem är det som är i vattenpölen? vilken underlig typ   

 

Fin liten växt♥


 

Nej men oj vilken knasig figur det här var då!   


 

Fint, Fint, Fint♥


 

Pigelin av storasyster när man kommer hem efter ett spännande äventyr utomhus! Mys♥ 

Kram på er!




Av Ellen - 20 februari 2014 19:41

Bild från weheartit

Wow! Vad hände med våren helt plötsligt?! Knasigt!
Haha! Imorse vaknade jag några minuter över sex och städade mitt rum, åt frukost och lyssnade på en hel del bra musik. Men när jag kom ner i mitt rum så kände jag att det var dags att dra upp rullgardinen och få in lite ljus i rummet och när den snabbt rullat upp så fick jag världens chock! Allt var ju täkt av snö! Helt kritvitt, överallt!
Jag blev både lite besviken och så sjukt glad på samma gång. Besviken över att jag inte kan ha på mig mina fina skor, och att vår känslan nu är lite förstörd (haha!), men väldigt glad för att snö är typ det bästa jag vet :D jag tycker det är så mysigt med vinter och det ser så fint ut utomhus :)

Men vad knasigt vädret kan vara ibland alltså haha! Är det snö hemma hos er också? Kram

Av Ellen - 18 februari 2014 19:09

 

ÅH vad frukt och bär är gott! Skulle nästan kunna byta ut godis mot frukt! Så gott är det♥♥ Hallelujah! :D

För några dagar sedan så köpte vi hem lite fryst mango, hallon och blåbär och GUD så gott det är! jag åt det både till frukost och lite när jag kom hem som lite mellis i en liten skål. (och frukten ska såklart vara kall och frusen! då är den som allra godast. då kan den få smällta fint i munnen sen! härligt.)

Hallon och mango är en så bra kombination tycker jag :) både i smaken och utseendet haha! Fin, Fin färg-matchning det där! 


Har ni någon favorit frukt eller bär kombination? :) Kram kram♥


Av Ellen - 15 februari 2014 19:44

   

Tjenare Tjenare Alla Varelser Där Ute! Hur Mår Ni Då?♥

Det har vart en rätt skön lördag för mig iallafall. Jag har dansat jazz i ca två timmar, gjort en del läxor, städat marsvinens bur och lyssnat på en hel del bra musik och gosat ner mig i sängen och latat mig :D haha! 


Snart börjar melodifestivalen och jag och familjen hade väll tänkt att ha lite lördags mys medans vi tittar på den här veckans bidrag :) ♥

Brukar ni kolla på melodifestivalen? Vem/Vilka har vart bäst hittills? 

Kram på er allhopa och hoppas ni har en rolig lördag kväll! Ta hand om er :)

 

 

Av Ellen - 12 februari 2014 23:38

Hej Hej Kompisar!
Idag efter skolan åkte jag och Cornelia iväg till Hiphop Fabriken och myste och peppade ihop med Caty och alla andra härliga tjejer där borta. Åh! Hiphop fabriken är verkligen en av höjdpunkterna i varje vecka! Alla är så snälla och goa där. Och man får så grymt mycket inspiration, tips och pepp till att utveckla sig och lära sig mer inom hiphop kulturen :D

Idag var det "låtskrivare verkstad" på schemat. Vi fick lite skriv övningar och tips i hur man kan tänka och göra för att få ihop en låt text. Sen satt vi och skrev ett tag och jag blev rätt glad över att jag fick ihop några bars ändå :D (bars är då alltså "rader" eller meningar som verserna är uppbyggda i. En bar är fyra fyradels takter)

Nu sitter jag på mitt rum och tänker på vilka låtar jag ska välja att ta med och visa upp vid nästa tillfälle av hiphopfabriken då vi ska ha "inspirations afton". Vi ska visa varandra låtar som får oss på bra humör, inspirerar oss eller helt enkelt bara berör oss på något sett och så ska vi peppa varandra i hur man kan tänka när man skriver och uttrycker sig i hiphop och låtskrivande :) det ska bli så sjukt kul! Pepp pepp pepp! :D


Hiphopen är verkligen något som står mig varmt om hjärtat!

Av Ellen - 11 februari 2014 07:49

 

Åh! Twd är verkligen den bästa serien jag någonsin kollat på! Såå Bra♥ 


Igår å satt jag helt fast klistrad i senaste avsnittet, haha! Det blir alltid så att när avsnittet är slut blir jag så sjukt sugen på mer och längtar något så grymt till nästa avsnitt :D 

Jag läste på Moas blogg (www.Epicfaiil.se) där hon skrev om ifall serien skulle ta slut så skulle hon nog börja gråta för att det här är en så bra serie, och jag håller helt med henne! Vad skulle jag göra om det skulle ta slut?? :( Bara tanken på att det skulle ta slut får mig på dåligt humör!

♥♥Vi får hoppas på att de håller på LÄÄNGE till♥♥ 

 

Kollar ni på The walking dead? Vad tycker ni om serien?

 

Presentation


Halloj♥
Jag heter Ellen och är en glad, 15 årig tjej som gillar allt från mini-grisar, zombies, leende människor och GOODIS♥ Mums Mums!

Jag älskar att svara på frågor så ställ gärna någon om ni har några. Kram♥

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Behöver eran hjälp! Tycker ni min nya bloggdesign ska vara i färgerna...
 Blå, ljusgrå och rosa?
 Grön och blå?
 rosa och röd?
 lila, blå och gul?

Kategorier

Arkiv

♥Gästbok♥


Ovido - Quiz & Flashcards