piira

Inlägg publicerade under kategorin ♥Mitt Liv♥

Av Ellen - 7 februari 2014 16:00



Om det är något som jag verkligen tycker är så grymt fint så är det blått hår. Liksom kolla bara! Jag smälter :D haha! Det är verkligen så sjukt snyggt! 


Sjäv har jag haft blå dipdye för ett tag sedan och det var verkligen något som jag trivdes väldigt bra med. Jag kommer ihåg att jag hade velat ha hel blått hår i flera månader innan jag frågade om jag fick, men mamma och pappa var lite skäptiska men sen tillslut gick alla med på att jag iallafall kunde få göra blå dipdye. Jag fick hjälp av min storasyster Sofie att färga och när det var klart kunde jag verkligen inte slute le :D Jag var så glad! Mitt hår var blått ju! jag har även testat på att ha rosa dipdye men den blåa har alltid var min favorit. Jag tror även att jag passade bättre i den blåa pågrund av min ögonfärg som också är blå :) 


Men det var ju ett tag sedan jag var blå som en smurf i håret och jag ända har sedan färgen vart helt urtvättat velat färga om det till blått igen. Men vi får se hur det blir med det. Kanske händer det snart eller så dröjer det ett tag ;) Vem vet? Vem vet? 

   

Av Ellen - 6 februari 2014 10:38

 

 

fina småsyskon med duvor i händerna♥ 

 

♥♥♥GLASS GLAGG GLASS GLASS I SOOORA LASS♥♥♥ 

 

Jag och pappa lekte med en rolig spegel på ett "museum"♥ knasigt knasigt! 

   

Min kusin-barn och hans kompis var helt tokiga när vi var där :D haha! (kompisen vänster, kusin-barnet Viktor höger)♥

   

Jag har nyss rensat ur min mobil på bilder och så hittade jag de här fotona från i somras när jag och min familj var i Frankrike. Det var verkligen jätte mysigt där :) vi kollade på fina byggnader, hälsade på min kusin Astrid som bor där och åt en massa glass :D Mums♥ 

 

Har ni vart i franakrike någon gång?




Av Ellen - 5 februari 2014 11:31

 

Inte bra alltså! Haha! skärp dig Ellen..♥ Kolla vilket ont/besviket öga jag ger mig själv xD Inte bra alltså! FyFy


Hej Kompisar! 

Det blev visst väldigt tomt och stilla här på bloggen ett tag... Oops! Hehe, det var ju inte meningen. 

Men det har tyvärr blivit så att jag inte orkat med bloggen de senaste veckorna så den har fått stå still och jag har kunnat fokucera på annat ett tag, vilket jag kännt vart väldigt skönt faktiskt. Men nu tänkte jag ta tag i det här igen och satsa på bloggen ett tag! :D I år ska jag satsa på saker jag verkligen tycker är kul och bloggen är något av det roligaste jag vet så därför vill jag satsa mer på den. Det här året ska bli ett stort blogg år för mig helt enskelt!♥ Skoj! Skoj♥


Men vad har jag gjort nu när jag inte bloggat då? 

Jo, jag har till exempel gjort en massa kul saker i skolan som att gå på teatrar och vart på museum, jag har firat min lillebror Ivars fördelsedag (i måndags), umgåtts med en del vänner och pysslat MASSOR! sen har jag annars mest tagit det lugnt och vart med familjen och haft det mysigt.


I eftermiddag ska jag iväg och träffa Cornelia och Alice så ska vi hänga en stund på Hiphop fabriken som äntligen stratat igen :D Lycka!! Det ska bli så kul! Jag längtar redan till att skriva låtar, umgås och proppas med inspiration och pepp till hiphop/rapp låtar! Kan det inte bara klockan bli 16 snart haha!


Vad gör ni idag?♥ Och har ni gjort något kul under de här senaste veckorna jag vart borta?

Berätta gärna i en kommentar här nedanför! Det är så mysigt att läsa och lära känna er som faktsikt orkar läsa om allt jag gör på dagarna ;) ♥ Kram


Av Ellen - 26 januari 2014 21:33

Bilderna är tagna av mig, (Nicol) www.nici222.bloggplatsen.se och (Cornelia) www.singmetosleeep.blogg.se
-------------------------------------------------
Kick back packs bloggar:
www.epicfaiil.se
www.caty.nu
www.keela.se
www.johannabloggar.se

kram!

Av Ellen - 26 januari 2014 07:36

Hej Guys!
Igår ställde jag klockan så att den skulle ringa tidigt för jag vet hur dålig jag är på att ta tag i saker jag ska göra på morgonen om jag inte har tid på mig. Idag ska jag nämligen iväg med Nicol och Cornelia till Medborgarplatsen och gå på kick back packs loppis/läsarträff. Det kommer bli riktigt kul tror jag :D
Jag tänkte även vara duktig och ta med mig kameran för att fota lite från dagen till bloggen. (läs: duktigt, duktigt)

Nu ska jag ta och fixa mig och äta lite frukost så att jag är klar i god tid innan jag ska iväg. Kram på er!

Av Ellen - 23 januari 2014 22:16

Hola amigos!
Nu är jag på mitt rum, liggandes i min säng och ska läsa lite.
Jag håller på och läser Petter bok "16 rader" som jag fick i födelsedags present av mamma.
jag hade den på min önskelista och skrev "VILL HA DEN JÄTTE MYCKET!" Med en pil pekandes mot punkten "Petters bok 16 rader", så ja man kan väll säga att jag blev rätt glad när jag fick den haha :D

Boken handlar om Petters låttexter och det lite roliga med boken är att man kan lyssna på själva låtarna som han skriver och berättar om via sin mobil och följa med i hans låt text och sedan få läsa om själva historien bakom låten. Det är rätt spännande tycker jag och man får både veta en hel del om Petter och hans liv men även väldigt mycket om hiphop kulturen i sig. Vilket jag tycker är väldigt roligt eftersom jag gillar hiphop och rapp kulturen :) så om du är som mig och älskar både hiphop och rapp och vill lära dig mer om det eller kanske mer om Petter så borde du verkligen läsa den tycker jag :) eller om du bara vill läsa en rätt intressant bok över huvudtaget så kan du ju läsa den också! Oavsett om du gillar sån musik eller inte ;) haha!

Jag ska iallafall ta och läsa lite nu så hörs vi! Och jag får ursäkta den väldigt dåliga mobil bilden men jag orkade inte ta upp kameran nu så det fick bli en instagram bild istället! kram!

Av Ellen - 21 januari 2014 18:51

Åh! vinter är verkligen en av mina favorit årstider! Jag känner mig alltid så glad med all fluffig snö runt om kring mig som glittrar och ger allt ett så fint och härligt vitt ljus! Mys Mys. Skönt att det faktiskt blev lite snö nu i vinter iallafall, haha!

Alldeles nyss så gick Nellie och Klara hem ifrån mig efter att ha hängt här längre än jag xD haha! De sms:ade och fråga om jag ville göra något med dom efter skolan (vilket jag såklart ville, haha!) och eftersom jag slutar mycket senare än dom så följde de med min lillebror och lillasyster hem och körde tv-spel och spelade piano och brottades i min säng hahaha xD Tokigt! Men sen kom jag hem och vi körde "kik-kurragömma" som går ut på att man ska gömma sig och alla ska ha var sin mobil så att man kan skicka små ledtrådar om vart man gömmer sig. Exempel: jag ser något blått, jag ser något stort och brunt, jag ser en massa fönster osv. Sen blev det lite brottning på mitt rum igen haha! Kul var det iallafall :D haha!

Nu hade jag tänkt att mysa ner mig i min säng och kolla lite på the walking dead.

Vad gör ni idag? Vad har ni gjort idag?

Av Ellen - 20 januari 2014 16:58

*Petters bok "16 rader"
*doft ljus
*örhängen

*Ett par leggings

*Canon EOS 600D

* En Jätte mysig filt

*Capo
*en teckning ritad av min lillebror

Presentation


Halloj♥
Jag heter Ellen och är en glad, 15 årig tjej som gillar allt från mini-grisar, zombies, leende människor och GOODIS♥ Mums Mums!

Jag älskar att svara på frågor så ställ gärna någon om ni har några. Kram♥

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Behöver eran hjälp! Tycker ni min nya bloggdesign ska vara i färgerna...
 Blå, ljusgrå och rosa?
 Grön och blå?
 rosa och röd?
 lila, blå och gul?

Kategorier

Arkiv

♥Gästbok♥


Ovido - Quiz & Flashcards