piira

Inlägg publicerade under kategorin ♥Mitt Liv♥

Av Ellen - 10 mars 2015 13:53

   


HEMMAAAAAA!!!!! :D 


Jag kännde verkligen att det vart dags nu att åka hem. Hade saknat sverige lite grann faktiskt även om jag trivdes något så grymt i Afrika. Bilder osv kommer så småning om. Nu tänker jag ta och SLAPPA en stund och så drar jag till rockville-kören senare ikväll :) Härligt!

Av Ellen - 3 mars 2015 22:47

       

Idag åkte jag över till Nicol och hängde med henne i några timmar. 

Vi åt popcorn, spelade gtaV, drack massvis med te och kaffe och fixade med vårat projekt. Super kul! :D 

Är så taggad! 


Åh, Jag är så glad över att jag och Nicol börjat umgås mer nu igen, för i sexan och sjuan var vi med varandra hela tiden. Men sen andra terminen i sjuan och början av åttan var vi mer isär så det är superskoj att få umgås med den här knasbollen igen! :D Jag har så otroligt roligt med min bästis Nicol!  #Bästiskärlek<3 haha!!


Och imorgon klockan 09.00 kommer ni får en liten klarare bild av vad vårat lilla projekt är :) Kram på er

                              Och glöm inte att kika in Nicols blogg också genom att klicka HÄÄR

Av Ellen - 3 mars 2015 19:45

    

Sjukt vad tiden går fort. Redan IMORGON åker jag iväg till Namibia. KNAS!! 

För er som inte vet så ligger Namibia i sydvästra Afrika, och jag har drömt om att få åka till ett afrikanskt land sedan jag gick på dagis så det kommer bli super spännande verkligen. 


Jag kommer åka imorgon vid 12 tiden med pappa och vi kommer hem till sverige igen på tisdag. Så taggad!! 

Så jag måste ängna kvällen till att packa eftersom  jag inte gjort det än, haha! ...Bra där Ellen

 

Jag är dock osäker på hur bra internet det kommer vara på hotellet så vi får se om jag kommer kunna blogga under kvällarna när vi är där. Vi får hålla tummarna helt enkelt ;) 

Kram så länge

Av Ellen - 1 mars 2015 17:11

    

Hej hej! 

Jag kom hem för ungefär en timme sedan och sitter just nu och äter havregrynsgröt och tittar lite tv tillsamman med Alice. 

Vi var iväg på läger i Uppsala nu över helgen så det var därför jag var borta. Vi hade iallafall det riktigt roligt och vi har bland annat bakat tårtor, kollat på film, bowlat och spelat spel. Mys :)

 

Nu hade jag och Alice tänkt att ha en liten mys kväll tillsammans då det är hennes sista sportlovs dag och vi är ensamma hemma för att Mamma, Pappa och Ivar är i London och inte kommer hem för ens imorgon. 

Tjej-Kväll :D Haha!

        



Av Ellen - 26 februari 2015 22:13

       


Jag borde egentligen ta och gå och lägga mig strax men jag kände verkligen ett behov av att göra ett litet inlägg för att dels uppdatera lite om hur jag mår och vad jag gör, och dels för att klar göra några frågetecken som uppstått.  


Om vi börjar från början. Idag har väl vart en rätt intressant dag ändå. Jag gick till skolan som vanligt (har sportlov nästa vecka, kommer prata lite mer om vad jag ska göra då senare) och sen åkte vi tillsammans med skolan på en utflyckt till en konst-utställning i stan som handlade om städer. Rätt kul och spännande tycker jag ändå.


Sen idag har även jag och Nicol startat upp ett litet projekt som förhoppningsvis kommer göras officiellt vecka 11 eller veckan efter det. Vi får se. Jag vill inte berätta några detaljer om det än men jag hoppas att ni kommer tycka att detta kommer bli lika roligt som vi gör! :D


Ett litet vardags Tips:

Något som jag skulle vilja tipsa er om är "Feta-ost och granatäpple". ÅH! Det är så gott! 

Det är verkligen ett litet snacks som jag tycker man kan ta och testa på. Det lite salt/sura i fetan och det söta och saftiga i grantäpplet gör påriktigt mina smaklökar helt galna! Haha!! Så otroligt mumsigt! Så om du gillar feta-ost eller vill smaka det, gör det då tillsammans med granatäpple. Num Num Num Num!!




Sen till de frågor jag fått de senaste dagarna! 

Jo såhär! Jag har fått förfrågan om att "visa hur jag gör" när jag bland annat gör en speciell rymdtext som jag hade som rubrik i ett inlägg för några månader sedan och även hur jag gör en pratbubbla i mina bilder. Och det var, jag vet, väldigt länge sedan ni frågade och som jag sa att jag skulle visa er, men tiden har gått till annat och jag har, som ni förmodligen märkt, inte orkat med bloggen alls under ett par månader nu. 

Men jag lovar! Det kommer! Som tidigast i början av nästa vecka för jag kommer nämligen vara borta nu över helgen och kommer inte hem för ens på söndag. Och imorgon åker jag så pass direkt efter skolan att jag förmodligen inte kommer kunna hinna göra några tidsinställda inlägg över huvud taget till i helgen så jag antar att bloggen kommer stå rätt stilla fram tills på söndag. Jag är dock inte helt säker än, men ni märker ju hur det blir isåfall. 

Men så ja, det kommer! Håll utkik bara så ska ni se att det kommer upp inlägg om hur jag gör de där sakerna så snart som möjligt. 


Jaja! Men nu behöver jag ta och sova! Kram på er :)



Av Ellen - 20 februari 2015 17:02

 

Jag har verkligen varit ur-usel när det gäller bloggen och att fota under de senaste månadrna. Och nu har jag inte ens rört bloggen på mer än en månad.

Så nu får jag vekligen ta och skärpa mig tycker jag! Fy! Fy!

______________________________________________________________________________________________


Men så hur har mitt liv sett ut nu på senaste då? 

Ja, man kan väl säga som så att jag har försökt sätta upp lite "små-mål" åt mig själv som jag försöker följa för att få mer saker gjort och även få en chans att göra det jag vill göra. 


*Jag försöker att vara mer produktiv och ta tag i saker som måste göras, som jag annars skulle skjuta upp till ett annat tillfälle.

*Jag försöker att ta tag i träningen och faktiskt ta och träna lite då och då och tänka på att inte äta skräp eller småmåltider hela tiden. 

*Och så försöker jag att se till att inte slösa bort tiden framför 9gag eller youtube hela kvällarna som jag lätt kan göra annars, utan börja hitta på mer saker och bland annat skriva låtar osv. 


Annars har jag bara försökt att ta det lugnt ett tag och göra saker JAG viljat göra.

Det är viktigt att göra det ibland. 

Så jag har mestadels vart hemma, tagit hand om mig själv, umgåtts med familjen, umgåtts med marcus och nu ett tag varit med i en musikaluppsättning i skolan som hade sitt sista uppspel igårkväll. Men det har varit riktigt kul och jag har kännt mig rätt lugn på senaste faktiskt. Trotts negångar lite då och då när jag mått dåligt så har jag för det mesta mått väldigt bra!


Sen i helgen hade dessutom jag och Marcus 1-års firande. 15 februari. Hehe, ja! dagen efter alla hjärtansdag.

Men så jag gick hem till honom och vi firade halla hjärtans dag och vår års dag tillsammans hela helgen genom att göra egen saffrans-galss och maränger, och sedan kolla på sista sesongen av Breaking bad. 

lite synd dock så mådde jag inte alls bra på kvällen under den 14:de så jag låg stekhet i hans säng och frös jätte mycket. Men Marcus tog hand om mig trotts att jag va sjuk och på morgonen där på mådde jag lite bättre vilket var bra :)



Och idag har jag umgåtts en stund tillsammans med min storasyster Sofie och vi lagade mat och gjorde chokladpudding och satte oss sedan framför tven och tittade på "better call saul" avsitt 1 och 2, och strax ska jag och resten av familjen åka till mormor och fira hennes födelsedag med lite mys och fika. 


   

Vad har ni gjort för spännande de senaste veckorna?


Av Ellen - 15 januari 2015 20:16

 

Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva ut i hundrade år!

Gissa vem som fyllde år igår! ... Jag såklart! :D 

Tänka sig att det redan gått ett år och att jag blivit äldre! Och jag som fortfarande kan känna mig som en 6:åring, springa och flumma runt. Jag hinner inte med känner jag xD 

Jag har iallafall haft en bra dag igår då jag överösdes med kramar och grattulationer i skolan. Sen umgicks jag med familjen hela kvällen och fikde och fick pressenter. Mysigt, mysigt! 


Jag hade dock tänkt visa upp vad jag fick för saker igår i ett lite senare inlägg (förhoppningsvis imorgon)  då ljuset här hemma är så dåligt nu på kvällen. 


Nu hade jag tänkt att kika runt lite bland all kläder på junkyard.se då jag bland annt igår fick ett pressentkort där ifrån av Sofie. Glad tjej här! :D 

 

Av Ellen - 10 januari 2015 15:18

 

Någon trött tjej här? ... jo JAAAG! 

Vaknade alldeles nyss av en två timmars tupplur nu på eftermiddagen, och herre vad trött jag vart nu! Vi får hoppas på att jag piggnar till strax helt enkelt.


Jag var ute en stund för att lämna min lillebror hos sin kompis för o leka och passade därför på att gå ner en sväng till sjön, inte lång bt ifrån vårt hus och titta. Så jag gick på en liten kort promenad efter frukost och satte mig på en bänk vid sjön och kollade på alla skridskoåkare som tagit sig dit på morgonen. Jätte mysigt var det, men kallt dock ;) 

Sen kom jag hem och satte mig och läste i några timmar och bestämde mig sedan för att sova. 

Och nu när jag vaknade så tittade jag ut igenom fönstret och såg snö! 

Nästan all den lilla snön vi haft nu den senaste veckan hade ganska nyligen smällt bort och varit hal is, men nu vaknade jag upp till snö igen :D  Jag älskar snö så jag hoppas att det håller sig kvar iallafall tills efter min födelsedag på onsdag!♥ 


Okej nu får det räcka! Blev riktigt peppad på att hitta på någonting nu ett tag med tanke på att jag hittils bara varit mysig. Vi får se vad jag hittar på. Är rätt sugen på att rita ett tag känner jag så jag kanske tar och gör det.

Kram på er!♥ 

   



Presentation


Halloj♥
Jag heter Ellen och är en glad, 15 årig tjej som gillar allt från mini-grisar, zombies, leende människor och GOODIS♥ Mums Mums!

Jag älskar att svara på frågor så ställ gärna någon om ni har några. Kram♥

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Behöver eran hjälp! Tycker ni min nya bloggdesign ska vara i färgerna...
 Blå, ljusgrå och rosa?
 Grön och blå?
 rosa och röd?
 lila, blå och gul?

Kategorier

Arkiv

♥Gästbok♥


Skapa flashcards