piira

Inlägg publicerade under kategorin ♥Mitt Liv♥

Av Ellen - 21 maj 2014 21:43

Hej hej!
Denna veckan har och är en "gör klart allt skolarbete" vecka. Nästan hela skolan är iväg på prao, men eftersom jag kände att jag dels inte orkade praoa och dels för att jag hade en massa skoluppgifter kvar att göra så tänkte jag att det är bättre att jag är i skolan den här veckan. Så nu sitter jag och gör klart de allra sista uppgifterna så att jag inte ska behöva oroa mig för att jag har läxor kvar att göra.

I måndags började jag även kolla på en ny serie som heter "attack on titan" och är en anime serie. Dock så har jag inte kommit långt alls eftersom jag har satt mina läxor lite i första hand så att jag blir klara med dom så snabbt som möjligt nu i veckan. Så nu när jag snart är klar så kan jag äntligen få börda ner mig i AOT resten av veckan! Niiiice!!
Serien är jätte bra hittills tycker jag, och den handlar om (lite kortfattat) jättar som förstör en stad och äter upp människor och så försöker människorna stoppa dom. Den är verkligen jätte bra.

Nu tänkte jag ta och fortsätta med mina läxor så att de bli klara. Vi hörs! kram! Och här kommer en liten bild på mina marsvin så länge.

Av Ellen - 18 maj 2014 10:18

Hej hej!
Igår vid fyra tiden åkte jag iväg till Heron City där jag sedan mötte upp Vilda och Andrea ifrån min klass. Vi satte oss och beställde mat på Pizza Hut och väntade på att vår kompis Isak också skulle komma. Sen kom han och vi gick och beställde biljetter till Neighbors och köpte godis, läsk och snacks. Filmen var verkligen grymt rolig och jag satt och garvade hela tiden! Kan även ha vart så eftersom jag satt bredvid Isak under filmen och vi kommenterade allt som hände, haha! Men filmen var verkligen sjukt rolig så jag tycker verkligen att den är värd att se haha!

Oken men nu ska jag ta och fixa mig för jag ska alldeles strax på konfirmation och sen efter det ska jag iväg och möta upp tjejerna från hiphopfabriken. Vi ska nämligen fotas i Tildahs mammas fotostudio så det ska bli jätte kul tror jag :)
Kram på er!

Av Ellen - 10 maj 2014 18:45

 

Grr!! Akta, Ellen är en blooodtörstig leopard!... Eller? Jag vet inte det riktigt.. Hahaha!! :D 

Haha, Nej men hej allihop! Känner mig verkligen som en liten femåring på tivoli med det här sminket i ansiktet! Men det är ju sååå kul med teatersmink! Helt sjukt :D Jag satt en stund med läxorna men sen gick jag in på min toalett och såg mitt teatersmink ligga där på en hylla och jag kunde inte hejda mig. Jag var bara tvungen att göra något med det! 

Och leoparder är ju så fina så det fick bli en liten leopard denna gången haha xD


Nästa gång jag håller på med det tänker jag nog göra något "Läskigare" och med kanske lite fake-blod eftersom jag älskar fake-blod och tycker det är så grymt häftigt! (Det är en av anledningarna till att jag gillar zomies så mycket för att de just ser så äckliga ut och har en massa blod, haha! Så coolt ju!! The walking dead kärlek♥) 

 

Åh! Gud vad jag längtar till Halloween redan. Det är lugnt min absoluta favorit högtid under hela året just för att man får sminka sig till en massa läskiga monster. Jag har redan planerat att sminka och klä ut mig till en zombie iår. Ska bli så kul♥ 


Gillar ni halloween? Har ni funderat på vad ni ska klä ut er till iår? :) Kram♥

Av Ellen - 10 maj 2014 14:51

   

Haha! Hej på er. 

Jag ska strax sätta mig och göra lite läxor som ska in nästa vecka så jag tänkte göra klart dom nu så att jag slipper tnka på dom senare. Jag ville bara uppdatera här lite innan jag gör det ;) 


Okej nu måste jag sätta igång, vi hörs så länge♥ Kram 

Av Ellen - 6 maj 2014 19:41

 

Hej vänner♥

Nyss satt jag och myste ner mig med filt, kuddar och chill-kläder ner på golvet i mitt rum och läste Petters bok "16 rader" för att få lite inspiration till mitt eget rimmande och låtskrivande. Jag har ganska nyligen satt upp ett mål att jag ska försöka bli klar med minst en låt den här månaden så vi får se hur det går, men under tiden skadar det inte att leta lite inspiration hos några favorit rappare ;) 


Jag har verkligen kännt mig så kreativ den senaste veckan och är hur glad som helst över att det håller i sig än! Jag har målat tavlor, ritat tekningar, "designat" en gammal VitaminWell flaska och fotat en hel del. sen snurrar det runt hur mycket galna och roliga ideer i huvudet på mig också så vi får se vad det blir ut av dom, haha♥ Pepp! 

 

Nu tänkte jag stax gå ner igen på rummet och fortsätta med skrivandet så att jag lyckas med mitt mål för månaden. Kram på er♥

Av Ellen - 4 maj 2014 12:17

 

Av Ellen - 2 maj 2014 19:14

Idag har vart en riktig slappar dag. Jag har bara legat hemma, passat min lillebror och kikat på en massa bra serier.
Här uppe ser ni de serierna jag kollar på. De är så sjukt spännande allihop! Ni borde verkligen kolla in dom :)

Kollar ni också på någon av de här serierna? Eller ser ni på någon annan serie som ni tycker jag borde kolla på så kan ni gärna få skriva det i en kommentar för jag skulle vilja hitta fler bra serier att kolla på, hehe!
Kram

Av Ellen - 1 maj 2014 12:16



 Hej hopp♥ haha! 

Jag vet, jag vet! jag har inte bloggat på HUR LÄNGE SOM HELST! Men jag har haft lite fullt upp och även vart rätt så lat och inte orkat uppdatera eller vara så aktiv men nu så ska jag köra igång gen.

De här senaste veckorna har vart jätte roliga verkligen! Jag har fått påskägg, vart på Kolmården, spelat upp en musikal i skolan som vi jobbat med sedan i januari/februari någon gång och sen hängt med en massa härliga vänner från skolan.♥

här kommer iallafall en bildbomb från de här veckorna :D Kram♥

       



Presentation


Halloj♥
Jag heter Ellen och är en glad, 15 årig tjej som gillar allt från mini-grisar, zombies, leende människor och GOODIS♥ Mums Mums!

Jag älskar att svara på frågor så ställ gärna någon om ni har några. Kram♥

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Behöver eran hjälp! Tycker ni min nya bloggdesign ska vara i färgerna...
 Blå, ljusgrå och rosa?
 Grön och blå?
 rosa och röd?
 lila, blå och gul?

Kategorier

Arkiv

♥Gästbok♥


Skapa flashcards