piira

Alla inlägg under februari 2014

Av Ellen - 16 februari 2014 20:42

Bilder från weheartit

Av Ellen - 15 februari 2014 19:44

   

Tjenare Tjenare Alla Varelser Där Ute! Hur Mår Ni Då?♥

Det har vart en rätt skön lördag för mig iallafall. Jag har dansat jazz i ca två timmar, gjort en del läxor, städat marsvinens bur och lyssnat på en hel del bra musik och gosat ner mig i sängen och latat mig :D haha! 


Snart börjar melodifestivalen och jag och familjen hade väll tänkt att ha lite lördags mys medans vi tittar på den här veckans bidrag :) ♥

Brukar ni kolla på melodifestivalen? Vem/Vilka har vart bäst hittills? 

Kram på er allhopa och hoppas ni har en rolig lördag kväll! Ta hand om er :)

 

 

Av Ellen - 14 februari 2014 07:34

Bilder från weheartit

Av Ellen - 12 februari 2014 23:38

Hej Hej Kompisar!
Idag efter skolan åkte jag och Cornelia iväg till Hiphop Fabriken och myste och peppade ihop med Caty och alla andra härliga tjejer där borta. Åh! Hiphop fabriken är verkligen en av höjdpunkterna i varje vecka! Alla är så snälla och goa där. Och man får så grymt mycket inspiration, tips och pepp till att utveckla sig och lära sig mer inom hiphop kulturen :D

Idag var det "låtskrivare verkstad" på schemat. Vi fick lite skriv övningar och tips i hur man kan tänka och göra för att få ihop en låt text. Sen satt vi och skrev ett tag och jag blev rätt glad över att jag fick ihop några bars ändå :D (bars är då alltså "rader" eller meningar som verserna är uppbyggda i. En bar är fyra fyradels takter)

Nu sitter jag på mitt rum och tänker på vilka låtar jag ska välja att ta med och visa upp vid nästa tillfälle av hiphopfabriken då vi ska ha "inspirations afton". Vi ska visa varandra låtar som får oss på bra humör, inspirerar oss eller helt enkelt bara berör oss på något sett och så ska vi peppa varandra i hur man kan tänka när man skriver och uttrycker sig i hiphop och låtskrivande :) det ska bli så sjukt kul! Pepp pepp pepp! :D


Hiphopen är verkligen något som står mig varmt om hjärtat!

Av Ellen - 11 februari 2014 07:49

 

Åh! Twd är verkligen den bästa serien jag någonsin kollat på! Såå Bra♥ 


Igår å satt jag helt fast klistrad i senaste avsnittet, haha! Det blir alltid så att när avsnittet är slut blir jag så sjukt sugen på mer och längtar något så grymt till nästa avsnitt :D 

Jag läste på Moas blogg (www.Epicfaiil.se) där hon skrev om ifall serien skulle ta slut så skulle hon nog börja gråta för att det här är en så bra serie, och jag håller helt med henne! Vad skulle jag göra om det skulle ta slut?? :( Bara tanken på att det skulle ta slut får mig på dåligt humör!

♥♥Vi får hoppas på att de håller på LÄÄNGE till♥♥ 

 

Kollar ni på The walking dead? Vad tycker ni om serien?

 

Av Ellen - 8 februari 2014 06:00

 

bild från Weheartit 


Av Ellen - 7 februari 2014 16:00



Om det är något som jag verkligen tycker är så grymt fint så är det blått hår. Liksom kolla bara! Jag smälter :D haha! Det är verkligen så sjukt snyggt! 


Sjäv har jag haft blå dipdye för ett tag sedan och det var verkligen något som jag trivdes väldigt bra med. Jag kommer ihåg att jag hade velat ha hel blått hår i flera månader innan jag frågade om jag fick, men mamma och pappa var lite skäptiska men sen tillslut gick alla med på att jag iallafall kunde få göra blå dipdye. Jag fick hjälp av min storasyster Sofie att färga och när det var klart kunde jag verkligen inte slute le :D Jag var så glad! Mitt hår var blått ju! jag har även testat på att ha rosa dipdye men den blåa har alltid var min favorit. Jag tror även att jag passade bättre i den blåa pågrund av min ögonfärg som också är blå :) 


Men det var ju ett tag sedan jag var blå som en smurf i håret och jag ända har sedan färgen vart helt urtvättat velat färga om det till blått igen. Men vi får se hur det blir med det. Kanske händer det snart eller så dröjer det ett tag ;) Vem vet? Vem vet? 

   

Av Ellen - 7 februari 2014 12:43

 

 

Tjenare Tjenare!♥

Nu har jag haft sportlov i ungefär en vecka. Och under den här veckan har jag haft så grymt mycket energi, inspiration och pepp som jag utnyttjat till en hel del pyssel. Det har vart jätte mysigt och rätt pilligt att sitta i flera timmar vissa dagar och bara pyssla och vara kreatv, vilket jag tyckt vart jätte kul :D så för några dagar sedan blev jag jätte sugen på att göra armband, så jag tog fram min pyssle låda med snören, pärlor osv och började sätta ihop saker och ting. 

Det blev totalt fyra armband :) 


Nu ska jag ta och packa ner det sista grejerna i min resväska. Jag ska nämnligen iväg på ett läger över helgen så då måste väskan packas haha. 

kram♥

Presentation


Halloj♥
Jag heter Ellen och är en glad, 15 årig tjej som gillar allt från mini-grisar, zombies, leende människor och GOODIS♥ Mums Mums!

Jag älskar att svara på frågor så ställ gärna någon om ni har några. Kram♥

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Behöver eran hjälp! Tycker ni min nya bloggdesign ska vara i färgerna...
 Blå, ljusgrå och rosa?
 Grön och blå?
 rosa och röd?
 lila, blå och gul?

Kategorier

Arkiv

♥Gästbok♥


Ovido - Quiz & Flashcards